Rukovodilac predmeta: doc.dr. Zoran Bukumirić
Studijski program: Strukovni kozmetičar estetičar
Status predmeta: Izborni
Semestar: III
Nedeljni fond časova: 2 +1
ESPB: 6
Cilj predmeta
Nastava je predviđena tako da daje osnovna korisna znanja iz oblasti informatike u zdravstvu u cilju razvijanja analitičkog razmišljanja budućih strukovnih kozmetičara estetičara. Ova znanja pre svega treba da im omoguće efektivnu i efikasnu kontrolu kvaliteta rada laboratorije a pored ovoga, nastava ima za cilj da pruži osnovna znanja iz medicinskog zaključivanja, odlučivanja, elektronske komunikacije i razmene informacija. Osnovi elektronskog učenja (e-Learning), njegova primena u praksi i upoznavanje studenata sa svetskim standardom osnovne kompjuterske pismenosti, programom ECDL/ICDL (The European Computer Driving Licence) sastavni su deo ciljeva.
Sadržaj predmeta
Teorijska nastava: Medicinska i zdravstvena informatika. Podaci, informacije i znanje. Informacione tehnologije u laboratorijskoj medicini. Računarski sistem, Komunikacije, računarske mreže i Internet. Veb tehnologije. Preporuke Internacionalne asocijacije za Medicinsku informatriku. Elektronsko učenje (eLearning), Evropska licenca za rad sa računarom. Medicinsko odlučivanje. Medicinski, zdravstveni i laboratorijski informacioni sistem. Elementi statistike u Laboratorijskoj medicini: osnovni statistički pojmovi, merenje, statističko opisivanje, verovatnoća i raspodele verovatnoća, uzorak i ocena vrednosti parametara osnovnog skupa. Kontrola kvaliteta, normalne vrednosti i karakteristike dijagnostičkih testova.
Praktična nastava: Live&Edu Microsoft okruženje je okvir u kome se odvija praktična nastava, pri čemu se koriste elementi
elektronskog učenja. Posebna pažnja se posvećuje veštinama elektronske komunikacije i bezbednostim problemima pri
korišćenju informacionih i komunikacionih tehnologija. Individualno poređenje znanja i veština studenata sa na
nivoima predviđenim ECDL u cilju podsticanja studenata za dobijanje ECDL sertifikata. Upoznavanje i pratičan rad sa
statističkim paketom na primeru kontrole kvaliteta u laboratorijskoj medicini (tabelarno i grafičko prikazivanje
podataka, kontrolne karte).
Metode nastave
Predavanja sa diskusijom, demonstracije, individualni rad i rad u grupama u onlajn okruženju i izrada seminarskog rada
Literatura: